TAÇ’a Dair

Taç, 40 yılı aşkın deneyimi ile Türkiye’deki ev tekstili sektörünün lider markası olup, marka temelleri, ev tekstilinin merkezlerinden biri olan Denizli Babadağ’da atılmıştır. Ev dekorasyon sanatına gönülden bağlı olan Zorlu Ailesi, üstün kalitesi ve zengin ürün çeşitliliğiyle tüketicisinin yüksek beğenisini kazanan ürünlerini  1974 yılında Taç markası altında birleştirmiştir.

1997 yılına kadar daha çok iç piyasada faaliyet gösteren Taç, bu tarihte Zorluteks Tekstil tesislerinin devreye girmesiyle kapasitesini artırmış ve ihracata başlamıştır. Avrupa’nın en büyük ve en son teknolojiyle çalışan entegre üretim tesisleri ile Avrupa markalarıyla rekabet edebilen Taç, bugün yurt içinde olduğu gibi bölge ülkelerde de, liderliğini sürdürmektedir.

Zorlu Tekstil Grubu'nun önemli markalarından biri olan Taç, 1970’li yıllardan bu yana ev tekstili alanında faaliyet göstererek, önemli yeniliklere ve başarılara imza atmaktadır. İnovatif ürünler geliştirerek, kullanıcıların hayatını kolaylaştırmaktadır. Dünyadaki son moda trendlerini yakından takip eden, bu trendleri Türkiye pazarına ve müşteri ihtiyacına göre yorumlayıp yeniden şekillendirirken, yeni ve farklı ürünler tasarlayarak milyonlarca evigüzelleştirmektedir.

Bugün Zorlu Tekstil Grubu’nun en büyük markası olan TAÇ, perdeden nevresime, yatak örtüsünden havluya, bebek koleksiyonundan lisanslı ürünlere kadar uzanan geniş ürün yelpazesine sahiptir. Taç’ın Türkiye’de 500’e yakın konsept mağazası bulunurken, 1800’ü aşan farklı satış noktasında da hizmet vermektedir. Dünyada ise 36 ülkede 110 mağaza ve 750 satış noktasında tüketicilere ulaşmaktadır. TAÇ ürünlerinin üretildiği tesislerin kalite standartları, uluslararası kurumlar tarafından verilen sertifikalarla da tanınmıştır.

2015 yılında yapılan Ipsos Marka Sağlığı Araştırmasına göre toplam yüzde 99 marka bilinirliğine sahip olan TAÇ, beğeni kategorisinde yüzde 66’lık bir değere sahiptir. 2017 yılında Media Cat dergisi tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin en sevilen markası araştırmasında TAÇ, ev tekstili kategorisinde Türkiye’nin Lovemark’ı seçilirken, aynı yıl Türkiye’nin süper markalarının belirlendiği Superbrands 2017’de TAÇ, Türkiye’nin Süper Markası ünvanını almıştır. Ayrıca Superbrands’in 2022 araştırmasında, Türkiye’nin süper markalarından birisi oldu.